maandag 30 maart 2015

Het is lente!



Hoera, het is weer lente! Daar horen natuurlijk weer gezellige lenteliedjes bij! 

**********

Krokus-bolletje, krokus-bolletje.
Kom maar uit je holletje,
met je bloemetjes paars en geel,
op een korte steel

**********

Lammetje, lammetje, lammetje,
kom maar eens over een dammetje.
Lammetje lief, lammetje klein,
wil je wel mijn vriendje zijn.

**********

Er liggen bolletjes in de grond,
te slapen, te slapen.
Er liggen bolletjes in de grond,
overal in 't rond.
Wakker worden, wakker worden,
alle vogeltjes zingen,
alle vogeltjes fluiten,
zet de bloemetjes buiten.

**********

Krokus bolletje kom eens uit je holletje,
met je bloempjes paars en geel,
op een groene steel.
Lente is weer in 't land.
winter is weer aan de kant.
Alle kinderen zijn zo blij,
want het is haast mei.

**********





Schaapje, schaapje, heb je witte wol ?
Ja baas, ja baas, drie zakken vol.
Een voor de meester, en een voor de juf
een voor het kindje dat bibbert van de kou.
Schaapje, schaapje, heb je witte wol,
ja baas, ja baas, drie zakken vol.


**********

Ret tet tet,
zeg hoor je mijn trompet.
Ik ben een narcis,
heel mooi geel,
ik sta daar op een lange steel.
Ret tet tet,
zeg hoor je mijn trompet.

**********

En een tulp en een narcis en een hyacint,
dag lief kind, dag lief kind.
En een tulp en een narcis en een hyacint,
dag lief kind, dag lief kind.

**********