maandag 9 november 2015

Wouter Kabouter

Wouter Kabouter logeert al een paar weekjes in onze klas. Hij wil graag alles leren wat onze groep 2 ook leert, alleen dan kan hij zijn kabouterexamen halen en zijn baardje verdienen.. ;-)







paddestoelen in het gras

lekker stampen in een plas

voor het laatst met zonder jas
't is herfst 't is herfst

ik heb een mandje vol met blaadjes
en een doosje vol met zaadjes
en die blaadjes en die zaadjes plak ik in
refrein

ik maak een hond van al mijn nootjes
kijk daar loopt hij op vier pootjes
en hij springt gewoon mijn bladermandje in
refrein

ik maak een spin van een kastanje
en zijn web wordt knaloranje
en daar zet ik die kastanjespin dan in
refrein 



Onder hele hoge bomen
in een groot kabouterbos
staat een heel klein aardig huisje
zomaar midden op het mos.
‘k Zou er best in willen wonen,
maar ik ben toch veel te groot.
’t Is gemaakt voor de kabouters
met hun jas en mutsjes rood.
Als het ’s avonds donker wordt
is dat helemaal niet naar,
want dan zitten de kabouters
zo gezellig bij elkaar.
Ieder zit dan op een krukje
met een kaarsje in zijn hand
en dan zie je alle lichtjes
van kaboutersprookjesland.